Imię:
Adres email:

Blogi

Ocena

0

Olga Jurkowska, 30 Listopad 16, komentarze (1)

Dobra szkoła to cyfrowa szkoła - jak dostosować prawo autorskie do wymogów nowoczesnej edukacji

Aplikacje, kursy e-lerningowe, gry edukacyjne online, tablice multimedialne, drukarki 3D – rozwój technologii dał nauczycielom nowe możliwości nauczania, zmienił też oczekiwania uczniów wobec szkoły i sposób prowadzenia zajęć. Dziś uczniowie nie chcą jedynie siedzieć w ławkach, czytać z książki i pisać w zeszycie. Chcą uczestniczyć, widzieć, słyszeć, dotknąć. Jednak z przeprowadzonych dotychczas badań wynika, że barierą dla nowoczesnej edukacji jest zbyt restrykcyjne wobec nauczycieli prawo autorskie. Ponadto, różnice w przepisach w różnych krajach Unii Europejskiej wywołują niepewność, co tak naprawdę jest dozwolone, a co zakazane.
 

Ocena

0

Maciej M. Sysło, 03 Listopad 16, komentarze (0)

Zaprogramuj swoją przyszłość... z Bobrem!

Na chwilę odrywam się od głównego tematu – reformy kształcenia informatycznego w szkołach – by polecić Państwu wspaniałą inicjatywę, jaką jest konkurs informatyczny Bóbr. Napisałem „polecić Państwu”, ale przede wszystkim chciałbym, by za Państwa-Nauczycieli pośrednictwem ta inicjatywa dotarła do uczniów.
 

Ocena

0

Stanisław Czachorowski, 04 Wrzesień 16, komentarze (0)

25 lat Internetu w Polsce... i zmieniająca się szkoła

W sierpniu br. roku minęła 25 rocznica narodzin internetu w Polsce. Początku były skromne. Symbolicznie internet wiąże się z wolną Polską, III Rzeczypospolita. 25 lat to niewiele w skali czasu, ale w przecież tak wiele cywilizacyjnie. Wszystko się zmieniło. Nawet nie wiem już czy pisać „Internet” - tak jak dawniej, czy „internet” jak coraz częściej można spotkać.
 

Ocena

0

Witold Kołodziejczyk, 01 Wrzesień 16, komentarze (0)

Gmina Lesznowola - innowacyjny projekt szkoły w Mysiadle

W nowoczesnej przestrzeni Zespołu Szkół Publicznych w Mysiadle zainaugurowano innowacyjny program wykorzystujący najnowsze osiągnięcia dydaktyczne i doświadczenia nauczycieli w pracy metodami projektowymi wspieranymi cyfrową technologią. Uczniowie na lekcjach z języka polskiego, matematyki, historii, fizyki, biologii, chemii, geografii, informatyki, filozofii, a także zajęciach bibliotecznych rozpoczynają realizację programu według autorskich scenariuszy w nowych modelach dydaktycznych. Projekt został w maju został zaakceptowany przez Mazowieckie Kuratorium Oświaty jako innowacja pedagogiczna i objęty opieką merytoryczną pracowników Ośrodka Rozwoju Edukacji oraz zewnętrznych ekspertów.
 

Ocena

0

Alek Tarkowski, 05 Lipiec 16, komentarze (0)

Cyfryzacja polskiej edukacji - raport

W debatach o wykorzystaniu technologii cyfrowych w edukacji często brak całościowej wizji. Działania skupiają się więc na jednym tylko rodzaju interwencji. Najczęściej jest to zakup sprzętu, choć także projekty dotyczące kompetencji nauczycieli czy zasobów edukacyjnych nie opierają się na szerszej wizji zmian.
 

Ocena

0

Marzena Żylińska, 21 Czerwiec 16, komentarze (0)

"Cyberchoroby" nowa książka Manfreda Spitzera

Właśnie ukazała się na polskim rynku nowa książka Manfreda Spitzera "Cyberchoroby. Jak cyfrowe życie rujnuje nasze zdrowie" (Dobra Literatura, Słupsk, 2016). Jest to trzecia z kolei książka tego autora poświęcona skutkom zbyt długiego i zbyt wczesnego kontaktu z nowymi technologiami.
 

Ocena

0

Szymon Konkol, 10 Czerwiec 16, komentarze (0)

Skandal na Uniwersytecie Warszawskim! Studenci chcą nagrywać swoich wykładowców!

Trudno wyobrazić sobie świat, w którym filmy są wyświetlane tylko raz, a lokalny dziennik odczytywany codziennie w centrum miasta. Ale dlaczego wykłady uniwersyteckie są wygłaszane tylko raz w roku, a na kolejny trzeba czekać cały rok? Od czasów pierwszych średniowiecznych uniwersytetów formuła wykładu wygląda w zasadzie tak samo: uznani naukowcy wygłaszają w określonym miejscu w umówionym czasie przemówienie do zebranych razem studentów.
 

Ocena

0

Witold Kołodziejczyk, 28 Maj 16, komentarze (0)

Jakich nauczycieli potrzebuje dziś szkoła?

Podobno nie nadążają za swoimi uczniami i powstaje między nimi coraz większa przepaść. Wśród spóźnionych w biegu za cyfrowym światem jest ich jeszcze sporo - przekonują szkoleniowcy rad pedagogicznych i dziwią się, że można nie znać i nie rozumieć nowych technologii. Ale czy rzeczywiście muszą? Komu i co mają w ten sposób udowodnić? Czy autorytet nauczyciela mierzy się liczbą znajomości aplikacji, programów komputerowych i poziomem umiejętności korzystania z technologii? Czy jego zadaniem jest gonienie za cyfrowym światem i ściganie się z tymi, których nawyki cały czas kształtuje kontakt z mobilną technologią? Czy w ten sposób nie zaniedbujemy w szkole czegoś równie ważnego, a może ważniejszego? Świat posiada przecież nie tylko swoją cyfrową wersję.
 

Strona 1 z 18

1 2 3 4 5 6 7 ... Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Nastolatki w internecie: smartfony, komunikacja i cyberprzemoc

Redakcja portalu 22 Grudzień 2016

Jak jedzenie wpływa na nasze myślenie?

Julian Piotr Sawiński 22 Grudzień 2016

Weź oddech - program edukacyjny o niskiej emisji

Redakcja portalu 21 Grudzień 2016

Ogólnokształcące szkoły muzyczne I stopnia będą ośmioletnieOgólnokształcące szkoły muzyczne I stopnia jednak ośmioletnie

Redakcja portalu 20 Grudzień 2016

ZG ZNP podjął uchwałę ws. sporu zbiorowego

Redakcja portalu 20 Grudzień 2016


OSTATNIE KOMENTARZE

Rozmyślania o dobrej zmianie

~ Paykasa Kart Nerelerde Kullanılır?(Gość) z: http://paykasa.bloguetechno.com
24 Marzec 2017, 11:53

Nastolatki w internecie: smartfony, komunikacja i cyberprzemoc

~ Paykasa kart(Gość) z: http://paykasa.pointblog.net
24 Marzec 2017, 11:51

Najgorsza liczba

~ Samsun Escort(Gość) z: http://www.samsunescort.xn--6frz82g
23 Marzec 2017, 21:14

Najgorsza liczba

~ Paykasa kart(Gość) z: http://gazete.atauni.edu.tr/index.php/dijital-odeme-hizmetleri-yayginlasiyor/
23 Marzec 2017, 20:51

Rozmyślania o dobrej zmianie

~ sbi po(Gość) z: http://sbi-po.in
23 Marzec 2017, 14:03


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej