Imię:
Adres email:

Blogi

Ocena

0

Marcin Karpiński, 17 Grudzień 16, komentarze (0)

Uczniowie na olimpiadę. Kilka słów o podstawie programowej z matematyki

Pod koniec listopada opublikowano propozycje nowych podstaw programowych. Ogłoszono, że tym sposobem rozpoczęły się „prekonsultacje”. Czasu na nie dano dużo – już 9 dni później się skończyły.

Ocena

0

Jerzy Lackowski, 09 Grudzień 16, komentarze (0)

To się źle skończy...

Broszurowa dobra szkoła

Do szkół trafia właśnie broszura MEN Dobra szkoła. Reforma edukacji. Jej autorzy pragnęli przekonać czytelników do proponowanych przez siebie zmian. Jednak, szczególnie w tym kontekście, jej lektura zaskakuje brakiem konkretów i rzeczywistych argumentów, które mogłyby skłaniać do poparcia propozycji tak radykalnych zmian strukturalnych.
 

Ocena

0

Julian Piotr Sawiński, 06 Grudzień 16, komentarze (0)

Po co nam trafne wnioskowanie?

Wnioskowanie jest podstawową odmianą naszego rozumowania. Jest przejawem i efektem pracy ludzkiego mózgu. To sedno i końcowy efekt oglądania, obserwacji, badania oraz eksperymentowania. Jego opanowanie ma ogromne znaczenie w kształceniu i życiu. Bez dobrego wniosku badanie nie ma sensu. Czy dobrze rozumiemy: czym jest wnioskowanie i jakie ma znaczenie w edukacji? Jak lepiej uczyć tej umiejętności?
 

Ocena

0

Tomasz Małkowski, 04 Grudzień 16, komentarze (0)

Podstawa programowa z historii. Warto ten projekt poprawić

Z podstawą programową jest trochę jak z butami: podobają się albo nie, ale żeby je właściwie ocenić, trzeba w nich pochodzić.
 

Ocena

0

Marzena Żylińska, 03 Grudzień 16, komentarze (0)

Dobro jest trudne

Świat wokół nas niezmiernie szybko się zmienia. Czy powinniśmy rozmawiać o tym z uczniami w szkole? Czy chcąc przygotować młodych ludzi do świadomego życia w społeczeństwie / w demokracji, możemy pomijać aktualne wydarzenia? Czy w podstawie programowej z jakiegokolwiek przedmiotu, np. WOSu (Wiedza o społeczeństwie), jest dziś czas i miejsce na pogłębioną analizę aktualnych wydarzeń? Czy jest czas na historyczne porównania? Wszak z historii można się wiele nauczyć. Ale równie wiele można by się nauczyć analizując np. amerykańską kampanię wyborczą, czyli to, co dzieje się tu i teraz. Co Donald Trump zapowiadał w czasie swojej kampanii, a co mówi teraz? I co ciekawsze, co będzie robić od stycznia? Wyobrażacie sobie taki projekt edukacyjny? Uczniowie słuchają wiadomości z tabelkami w ręce. W lewej szpalcie byłyby zapowiedzi kandydata na prezydenta, a w prawej wpisywaliby to, co będzie realizowane. Czy taki projekt nie byłby dobrym przygotowaniem do robienia użytku z kartki wyborczej?
 

Ocena

0

Olga Jurkowska, 30 Listopad 16, komentarze (1)

Dobra szkoła to cyfrowa szkoła - jak dostosować prawo autorskie do wymogów nowoczesnej edukacji

Aplikacje, kursy e-lerningowe, gry edukacyjne online, tablice multimedialne, drukarki 3D – rozwój technologii dał nauczycielom nowe możliwości nauczania, zmienił też oczekiwania uczniów wobec szkoły i sposób prowadzenia zajęć. Dziś uczniowie nie chcą jedynie siedzieć w ławkach, czytać z książki i pisać w zeszycie. Chcą uczestniczyć, widzieć, słyszeć, dotknąć. Jednak z przeprowadzonych dotychczas badań wynika, że barierą dla nowoczesnej edukacji jest zbyt restrykcyjne wobec nauczycieli prawo autorskie. Ponadto, różnice w przepisach w różnych krajach Unii Europejskiej wywołują niepewność, co tak naprawdę jest dozwolone, a co zakazane.
 

Ocena

0

Kamil Śliwowski, 23 Listopad 16, komentarze (0)

Otwarte e-zasoby w programach Ministerstwa Rozwoju. Stanowisko KOED

Bez takiego nagłośnienia jaki miała Cyfrowa Szkoła, rządowe, otwarte e-podręczniki wchodzą w kolejny etap. W ramach ogłoszonych konkursów „Kształcenie i szkolenie zawodowe dostosowane do potrzeb zmieniającej się gospodarki, Wiedza Edukacja Rozwój” oraz “Tworzenie e-materiałów dydaktycznych do kształcenia ogólnego służących rozwijaniu kompetencji kluczowych” powstają dalsze zasoby edukacyjne, tym razem również do edukacji zawodowej. Oba programy uwzględniają wprowadzone w ubiegłym roku wymagania dot. otwierania zasobów wiedzy w nich powstających. W ramach działań Koalicji Otwartej Edukacji przyjrzeliśmy się praktycznie tym zapisom i ew. problemom, które mogą pojawiać się podczas ich implementacji.
 

Ocena

0

Stanisław Czachorowski, 20 Listopad 16, komentarze (0)

Deprecjacja przedmiotów przyrodniczych? Pierwszy krok do zacofania

Wiek XXI jest wiekiem technologii, czasem trzeciej rewolucji technologicznej. Podstawą nowych technologii i dużego sukcesu cywilizacyjnego są nauki przyrodnicze, od fizyki po chemię i biologię. Postęp, jaki się dokonał, jest olbrzymi. Żeby zrozumieć współczesny świat, nawet ten w zasięgu codziennych czynności, trzeba mieć elementarną wiedzę przyrodniczą. To wydaje się oczywiste.
 

Strona 1 z 23

1 2 3 4 5 6 7 ... Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Nastolatki w internecie: smartfony, komunikacja i cyberprzemoc

Redakcja portalu 22 Grudzień 2016

Jak jedzenie wpływa na nasze myślenie?

Julian Piotr Sawiński 22 Grudzień 2016

Weź oddech - program edukacyjny o niskiej emisji

Redakcja portalu 21 Grudzień 2016

Ogólnokształcące szkoły muzyczne I stopnia będą ośmioletnieOgólnokształcące szkoły muzyczne I stopnia jednak ośmioletnie

Redakcja portalu 20 Grudzień 2016

ZG ZNP podjął uchwałę ws. sporu zbiorowego

Redakcja portalu 20 Grudzień 2016


OSTATNIE KOMENTARZE

Rozmyślania o dobrej zmianie

~ Paykasa Kart Nerelerde Kullanılır?(Gość) z: http://paykasa.bloguetechno.com
24 Marzec 2017, 11:53

Nastolatki w internecie: smartfony, komunikacja i cyberprzemoc

~ Paykasa kart(Gość) z: http://paykasa.pointblog.net
24 Marzec 2017, 11:51

Najgorsza liczba

~ Samsun Escort(Gość) z: http://www.samsunescort.xn--6frz82g
23 Marzec 2017, 21:14

Najgorsza liczba

~ Paykasa kart(Gość) z: http://gazete.atauni.edu.tr/index.php/dijital-odeme-hizmetleri-yayginlasiyor/
23 Marzec 2017, 20:51

Rozmyślania o dobrej zmianie

~ sbi po(Gość) z: http://sbi-po.in
23 Marzec 2017, 14:03


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej