Imię:
Adres email:

Publikacje

Ocena

0

Katarzyna Martowska, 25 Sierpień 10, komentarze (2)

Poziom inteligencji emocjonalnej dziecka a styl wychowania rodziców. Raport z badań

Choć pojęcie inteligencji emocjonalnej zostało wprowadzone do piśmiennictwa psychologicznego niecałe 20 lat temu przez Petera Salovey'a i Johna D. Mayera - choć po raz pierwszy o znaczeniu inteligencji emocjonalnej wzmiankował amerykański psychiatra Hanscarl Leuner (Leuner, 1966; za: Śmieja, Orzechowski, 2007) - szybko zrobiło zawrotną karierę, przejawiającą się w rosnącej liczbie badań i artykułów na ten temat, jak i również w zainteresowaniu praktyków jego użytecznością. Okazało się bowiem, że wysoki poziom inteligencji emocjonalnej wiąże się z lepszym psychofizycznym funkcjonowaniem i większymi osiągnięciami w codziennym życiu (por. Martowska, 2007). To między innymi dlatego zaczęto poszukiwać potencjalnych uwarunkowań inteligencji emocjonalnej. 

Ocena

16

Ewa Śledc, 19 Wrzesień 09, komentarze (0)

Scenariusz Zakończenia roku w przedszkolu

Przedstawiam przykładowy scenariusz zakończenia roku szkolnego w przedszkolu , który można wykorzystać w całości bądź wybierając potrzebne fragmenty.

Ocena

7

Nina Żdanuk, 14 Sierpień 09, komentarze (0)

scenariusz przedstawienia teatralnego z okazji Bożego Narodzenia

pozdrawiam i polecam wszystkim :)

Ocena

0

Anna , 18 Lipiec 11, komentarze (0)

DZIECKO Z FAS. DIAGNOZA, ROZWÓJ, TERAPIA I ZABURZENIA W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM.

FAS- ( Fetal Alcohol Syndrome- Zespół alkoholowy płodu)- jest to zespół nieprawidłowości, stwierdzany u niektórych matek spożywających alkohol w okresie ciąży. Następuje on w wyniku picia alkoholu przez kobiety ciężarne. Wówczas alkohol przenika przez łożysko i jest w całości wchłaniany przez dziecko, uszkadzając płód niedowracalnie, nawet wtedy, kiedy matka tego nie odczuwa.


Zespół alkoholowy płodu ( FAS) – wiąże się z fizycznymi, umysłowymi, behawioralnymi anormalnościami.


Ocena

16

Beata Szulik-Bomba, 10 Wrzesień 09, komentarze (1)

Z traumą poradzę sobie sama. Opowiadanie o silnej kobiecie. (Studium osoby - fragmenty)

Wielka siła drzemie w nas ludziach. Często nie zdajemy sobie z tego sprawy. Zwyczajnie nie przepuszczamy, że potrafimy być silni. Czasem jednak splot wydarzeń zmusza nas do tego odkrycia. Jest to opowieść o kobiecie, która doświadczyła tragicznych zdarzeń.





Kobieta, o której tu piszę istnieje naprawdę. Będę nazywała ją Zosią, choć tak naprawdę ma na imię inaczej - dane zostały nieco zmienione w celu ochrony jej prywatności.

Ocena

0

Beata Papuda, 19 Lipiec 10, komentarze (0)

Wartości moralne szczególnie ważne w zawodzie nauczyciela

We współczesnym, zmniejszającym się świecie określanym mianem „globalnej wioski” informacje, a wraz z nimi poglądy i trendy rozprzestrzeniają się w zaskakująco szybkim tempie. To, co wczoraj było ważne dzisiaj jest pomijane i zwyczajnie ulega dezaktualizacji. W takiej rzeczywistości trudno o trwałe, żelazne zasady, o jednolitość w interpretowaniu wartości.
W wyniku tej aksjologicznej fuzji człowiek jako jeden z jej elementów ulega swego rodzaju dezorientacji moralnej. Nie wie bowiem jakie ma wyznaczać sobie cele, jakich wartości się trzymać, według jakich reguł żyć. To ogólne zamieszanie stopniowo wkrada się w konkretne dziedziny ludzkiej działalności czyniąc niejasnymi i mniej wyraźnymi wartości zamknięte w poszczególnych kodeksach etyk zawodowych. Praca nauczyciela nie jest prowadzona w odizolowanym świecie, w hermetycznie zamkniętej przestrzeni, do której nie docierają echa głośnych przecież procesów cywilizacyjnych. Nie można zatem rozpatrywać problemów wychowania i nauczania w oderwaniu od cywilizacyjnego kontekstu. Rodzi się zatem pytanie czy wartości moralne wpisywane w historię etyki nauczycielskiej utraciły już „datę ważności”? Czy gradacja wartości w uznawanej dawniej ich hierarchii uległa reorganizacji?
Najogólniej ujmując pojęcie „wartości” można stwierdzić, że są to cele, do których dążymy, godne realizacji i apelujące do nas o ich urzeczywistnienie. Wartości ważne dla zawodu nauczycielskiego zamykają się w etyce zawodowej nauczyciela. Ta z kolei nie powinna być w żaden sposób sprzeczna z etyką ogólną – rodziłoby to  niepotrzebne konflikty i dylematy moralne.  Etyka jest dziedziną zajmującą się definiowaniem pojęć dobra i zła oraz ustalaniem zasad właściwego życia i zasad, którymi należy się kierować, ażeby osiągnąć ideał właściwego życia. Etyka zawodowa z kolei jest przystosowaniem etyki ogólnej danej kultury do wzoru zachowania przedstawicieli danego zawodu. W tym miejscu znów zatem ujawnia się współzależność i mieszanie się wartości kultury z wartościami zawodu. Nauczyciel i jego etyka są niejako wtopieni w aktualny układ moralny. To, jakie wartości powinny wyznaczać postępowanie nauczyciela opisują liczne formalne dokumenty takie jak: Karta Nauczyciela, opracowana przez Międzynarodówkę Edukacyjną i zatwierdzona przez Związek Nauczycielstwa Polskiego  „Deklaracja w sprawie etyki zawodu nauczyciela”, Zalecenia dotyczące Sytuacji Personelu Nauczającego przyjęte przez UNESCO i wiele innych o węższym zasięgu. W dokumentach tych pojawiają się takie wartości jak: patriotyzm, obowiązkowość, szacunek dla człowieka, tolerancja. Czym są i co znaczą w świetle współczesności? Być może są to tylko dumne słowa, frazesy nic już nie znaczące, a może pod tymi nazwami kryją się postępowania wymagające dookreślenia, przedefiniowania, dostosowania do „dzisiaj” i „teraz”.
Za szczególnie ważne wartości dla zawodu nauczyciela uważam miłość, sprawiedliwość, profesjonalizm, odpowiedzialność, prawdomówność, patriotyzm.  Bieg czasu nie umniejsza znaczenia tym wartościom dla pracy nauczycielskiej jednak sprawia, że dzisiaj nie brzmią one tak jak dawniej.

Ocena

5

Katarzyna Rozmanowska, 28 Lipiec 09, komentarze (2)

Scenariusz przedstawienia pt. ?Ktoś mnie ocalił".

Przedstawienie o tematyce profilaktycznej powstało na potrzeby organizowanego w szkole programu "Trzy razy nie".

Scenografia:
Scena podzielona na dwie części: pokój, podwórko Pokój:, biurko, plakaty na ścianach
Podwórko: mur z cegieł na nim napisy grafity, krzewy, drzewa itp.
Hasła na murze na podwórku

NIKOTYNA ZDROWIU SZKODZI,
A DO TEGO BARDZO SMRODZI.

DLA NIEPALĄCEGO CHŁOPAKA
KAŻDA DZIEWCZYNA ODDA BUZIAKA.

BIAŁY UŚMIECH JUŻ Z ODDALI
MA TEN CHŁOPIEC, CO NIE PALI.

3 transparenty: NIE PIJ, NIE PAL, NIE ZAŻYWAJ
Stroje:
Anioł, diabeł, 3 duchy(palaczka, pijaczka, narkoman)
Plecak ( 3 puszki, biały proszek w torebce)

Ocena

1803

Szymon Pawlaczyk, 25 Sierpień 09, komentarze (27)

POCZUCIE TOŻSAMOŚCI CZŁONKÓW SUBKULTURY KIBICÓW SZALIKOWCÓW

Pada na nas blady strach widząc siejących spustoszenie na ulicach kiboli. Pisząc ten artykuł chciałbym skierować Państwa uwagę na zjawisko istnienia subkultur, a w szczególności subkultury kibiców szalikowców. Warto zainteresować się tym ważnym
problemem współczesnego sportu jakim jest tzw.\\\"chuligaństwo stadionowe\\\" i opisać ten dość egzotyczny fenomen, niewystarczająco rozpoznany w literaturze. W tłumie biorących udział w meczach piłkarskich odróżnia się kibiców od pseudokibiców. Dotychczas ten problem znany jest społeczeństwu jedynie z telewizyjnych oraz policyjnych relacji. Problemem II połowy XX wieku jest zjawisko agresji na stadionach, bardzo trudne do rozwiązania.

Strona 1 z 33

1 2 3 4 5 6 7 ... Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Nastolatki w internecie: smartfony, komunikacja i cyberprzemoc

Redakcja portalu 22 Grudzień 2016

Jak jedzenie wpływa na nasze myślenie?

Julian Piotr Sawiński 22 Grudzień 2016

Weź oddech - program edukacyjny o niskiej emisji

Redakcja portalu 21 Grudzień 2016

Ogólnokształcące szkoły muzyczne I stopnia będą ośmioletnieOgólnokształcące szkoły muzyczne I stopnia jednak ośmioletnie

Redakcja portalu 20 Grudzień 2016

ZG ZNP podjął uchwałę ws. sporu zbiorowego

Redakcja portalu 20 Grudzień 2016


OSTATNIE KOMENTARZE

MoodleMoot - panel praktyków szkolnego e-learningu

~ Plusca(Gość) z: http://www.kickstarter.com/profile/paykasa/about
29 Marzec 2017, 01:36

Najgorsza liczba

~ Samsun Bayan(Gość) z: http://www.samsunescort.xn--6frz82g/ilkadim-escort/
29 Marzec 2017, 01:14

MoodleMoot - panel praktyków szkolnego e-learningu

~ paykasa(Gość) z: http://paykasaal.hatenablog.com
28 Marzec 2017, 12:13

Najgorsza liczba

~ Travel Zaika(Gość) z: http://travelzaika.com/
28 Marzec 2017, 09:12

EduCamp – zapiski na mankietach

~ Suszarkidorak.plusa(Gość)
27 Marzec 2017, 10:05


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej